Wednesday, September 2, 2009

doblas ramadhan~~

salam semua... pejam celik pejam celik... dah doblas ari rupenye puasa.. actualy byk benda nk diceritakan sblom ni tp masa tidak mengizin kan tambah pula xpandai sgt nk mengayat.. ;) so arini, nak pendekkan jela cerita yg lepas sbb cerita pada hari ini dan yg akan datang sudahpon menunggu untuk dipost.hilang pulak idea kang.hehe


1. tuhan selalu menguji hambanye untuk memberi kesedaran supaya mengingati tuhan. dan kematangan seseorg akan tercetus setelah melalui segala dugaan.aku redha, selama seminggu lebih aku demam. igtkan demam biasa, rupenya demam denggi.. huhh.. penat+letih+mual+pening+batuk+sesema+muka pon pucat..ya allah~~. dalam kepala asyik terpk H1N1. takot sgt, kematian semakin meningkat hari demi hari disebabkan h1n1. syukur alhamdulliah.. aku xkena h1n1. tp dijangkiti denggi, pon bahaya jugak.. platlet darah naik turun tidak menentu..hari2 dicocok, amik darah, pagi amik darah petang amik darah lagi. macam tu lah selama 6 ari... sampai dah xrasa dicocok bile masuk jarum.. badan kurang air. 3 botol air, doctor masukkan dlm badan aku.. huhh.. tuhan... lemahnye aku rasa...hari yang ke 7, aku dah rasa segar sedikit, syukur ya tuhan.. kau panjangkan usia ku... alhamdulillah...


2. dalam keadaan demam ini juga aku lalui kepedihan. tp aku xbole lemah, aku harus kuat hadapi semuanye dan aku memang kuat....jika tidak, aku mungkin dalam proses musnahkan diri sendiri... dan aku juga perlu menerima kenyataan , tidak perlu korbankan diri sendiri sehinggakan hati sendiri bukan sahaja terguris malah sudah luka menusuk ke dalam..tuhan sahaja yang tahu.. tetapi semua itu ku lakukan hanyalah demi 1 "kasih sayang".. keikhlasan hati utk memuas dan membahagiakan hati setiap insan yang ada didepan mata... hati cukup puas sebenarnya walau sedikit pedih bila melihat org gembira.. tp aku tao... itu silap... kebodohan aku yang terlalu lembut perasaan hati yang boleh memakan diri sendiri... sehinggalah seorang teman memberi nasihat yang bagi aku cukup berguna;


"KADANG-KADANG ALLAH HILANGKAN SEKEJAP MATAHARI, KEMUDIAN DIA DATANG KAN PULA GURUH & KILAT, PUAS KITA MENANGIS MENCARI "MANA MATAHARI??? :(, RUPANYA ALLAH NAK HADIAHKAN KITA PELANGI~~"


aku pegang kata2 hikmat ni.. dan aku amat berharap pelangi yang sangat indah akan datang dalam hidup, bukan sahaja hidup ku, tp semua yang ada didepan penglihatan ku..kerna aku sayang kamu smua~~.

1 comments:

akuduniaku said...

hurm....

texless....

-ako sukcs!-